Vincenzo Cosenza bu
yıl da sosyal ağların dünya haritasını çizdi ve hangi sosyal ağların
hangi ülkelere hakim olduğunu (en yoğun şekilde kullanıldığını)
görselleştirdi.
2012 analizinde de Facebook’un dünya çapındaki hakimiyeti göze
batıyor. Alexa ve Google Trends verilerinden faydalanan Cosenza, 137
ülkenin 126′sında Facebook’un lider olduğunu gösteriyor. Facebook’un
kendini kabul ettiremediği 2 büyük ülke tahmin edeceğiniz gibi Rusya ve
Çin.
Rusya’da ilk iki sırayı Odnoklassniki ve Vkontakte’ye kaptırıp üçüncü
olan Facebook, Çin’de engelli olduğu için zaten ilk üçe girme gibi bir
şansı olmuyor. Facebook’ta 845 milyon aktif kullanıcı olduğu bilgisini
veren Cosenza, Çin’deki ilk üç sosyal ağı QZone (560 milyon) Tencent
Weibo (337 milyon) ve Sina Weibo (334 milyon) olarak sıralıyor.
Türkiye herkesin bildiği üzere Facebook’un hakimiyetinde. Almanya ise yerel sosyal ağların dikkat çektiği nadir ülkelerden.
2011 Haziran ayından bu yana Brezilya
gibi büyük bir ülkeyi ve nispeten bir kaç küçük ülkeyi de fetheden
Facebook’u, genel olarak Twitter, Linkedin ve Badoo takip ediyor.
İran’da da Facebook’un ilk sırada olmadığı görülüyor ki (ilk sırada Cloob.com var),
bunun sebebi engellemeler olarak not ediliyor. ”Google+ hiç bir ülkede
ilk üçe giremiyor mu?” sorusu akla gelirken, Cosenza Google+ verilerine
Google Trends üzerinden erişemediğini paylaşarak konuya açıklık
getiriyor.
Aşağıdaki hareketli görselde yıllar arasındaki değişimi
görebilirsiniz. Haritaya bir kaç ekleme daha yapan Cosenza, 2009′dan bu
yana 17 büyük sosyal ağ sayısının 7′ye düştüğünü gösteriyor.
Dijital pazarlama
YanıtlaSil