8 Haziran 2012 Cuma
Twitter Mobil Reklam Gelirleri Web’i Geride Bırakıyor
Mobil platformlardan her geçen gün daha fazla kullanıcıya ulaşan sosyal ağlar, son zamanlarda bu potansiyeli paraya çevirme konusuna yoğunlaşmış durumdalar. Özellikle Facebook’un bu konuda ciddi bir çaba gösterdiğini biliyoruz. Bir diğer büyük sosyal ağ Twitter’ın ise mobil gelirleri bazı günler web sitesini geçiyor.
Aslında bu durum kullanıcıları şaşırtmamalı. Zira bugün milyonlarca kişinin bir arada bulunduğu bir sosyal ağ olan Twitter için özünde, 140 karakterle sınırlı metinler gönderebildiğiniz bir ücretsiz mesajlaşma servisi diyebiliriz. Dolayısıyla doğası gereği mobile daha uygun bir yapıya sahip. Economist tarafından düzenlenen bir konferansta konuşan Twitter’ın CEO’su Dick Costolo da açıklamasında bu konuya dikkat çekiyor.
Forbes’un haberine göre Twitter’ın aslında bir mobil ürün olduğunu dile getiren Costolo, bazı günler mobil gelirlerin masaüstü platformlardan yukarıda çıktığını söyledi. Costolo, Twitter kullanıcılarının mobil platformlarda masaüstüne göre daha aktif olduklarını da sözlerine ekledi.
Bunun gerçekten çarpıcı bir sonuç olduğunu söylemek gerek. Birkaç aya kadar gelir modeli ile ilgili ciddi eleştirilere maruz kalan Twitter’ın mobilde böyle bir başarı yakalaması şirket yetkililerinin yüzünü güldürdüğü kesin.
Diğer yandan internet sitesi reklamlarının mobil reklamlardan daha fazla gelir kazandırdığı da bir gerçek. Facebook’un da başını ağrıtan bu meselenin çözümü konusunda Twitter’ın attığı adımlar henüz çok yeni. Zira Twitter küçük işletmeler için reklam verme olanağını geçtiğimiz Mart ayında sınırlı olarak sunmaya başladı.
Costolo, açıklamasında Twitter ile ilgili güncel bilgileri de aktarmış. Twitter’da günde 400 milyondan fazla tweet atıldığına değinen şirketin CEO’su 140 milyon kullanıcının ayda en bir kere hesabına giriş yaptığını belirtti. Costolo ayrıca şirketin ilerleyen zamanda halka arz olmayı düşünmediğini de vurguladı.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder